Novi svetski rekord je oboren i to sa CFORCE X8
Antanas Kanopkinas – vozač našeg CFMOTO Thunder Racing Tima, čovek koji je osvojio mnoge ATV trke i čovek koji je uspešno završio i neke od najtežih trka na svetu kao što je Dakar reli ili Abu Dhabi Desert Challenge, ostvario je svoj najnoviji cilj: postavljanje novog svetskog rekorda za najdužu pređenu distancu četvorotočkašem u 24 sata. Tokom manifestacije „CFMOTO Day Baltic 2025“ u Estoniji, vozio je 1.500,6 kilometara na posebno pripremljenoj stazi za samo jedan dan.
Prethodno zvanično zabeleženi rekord iznosio je 790 km za 24 sata vožnje četvorotočkaša. Na internetu postoje video-snimci pokušaja od gotovo 1.200 km za isto vreme, a čak postoje tvrdnje o dostignutoj distanci od 1.464 km, ali je ta vožnja bila isključivo po asfaltu.
Staza na kojoj je postavljen rekord bila je većinom terenska, sa samo nekoliko stotina metara asfaltiranog puta, a svaki krug imao je dužinu od 5,7 kilometara. Tokom izazova od 24 sata, vozač CFMOTO Thunder Racing tima odvozio je 263 kruga.
„Bilo je mnogo teških faza – vremenski uslovi menjali su se svakih nekoliko sati i morao sam se svaki put prilagođavati. Jedan momenat je sunčano sa bubama koje lete svuda, zatim kiša, magla, vetar… Čim se naviknete na jedne uslove, oni se ponovo menjaju. To je bio jedan od najtežih aspekata. Ipak, stalno je bilo ljudi oko staze – neki posetioci festivala spavali su u blizini, osoblje se pripremalo za naredne događaje, a ujutru su počeli pristizati i gledaoci. To mi je stvarno pomoglo da održim motivaciju i nivo energije“, rekao je Kanopkinas.
„Najveći umor osetio sam nakon 13-14 sati vožnje, pa smo odlučili ranije obaviti zamenu ulja. Tih nekoliko minuta sam iskoristio da se malo odmorim. Čitav zastoj trajao je oko 15-20 minuta – mehaničari su tada pregledali i vešanje i sve šrafove. Na stazi su postojale dve skakaonice zbog kojih sam svaki krug bio u vazduhu, pa je detaljna inspekcija bila neophodna. Zbog dubokih rupa i brazdi, amortizeri su trpeli ekstremna opterećenja – sabijali su se i do pet puta tokom svakog kruga.“
Staza je imala 15 krivina, a zbog skoro potpuno terenskog okruženja, uslovi vožnje menjali su se iz kruga u krug. Produbljene brazde na nekim krivinama počele su čak da naginju četvorotočkaš.
Za ovaj rekordni pokušaj Antanas je koristio potpuno nov, fabrički CFMOTO CFORCE X8 – upravo onakav kakav može kupiti svaki kupac u našip prodajnim slaonima. Ulje je menjano dva puta: prvi put nakon 300 km, drugi put nakon 1.050 km, iako je druga zamena mogla biti odložena. Mehaničari su morali da podese i ugao farova: „Kako sam vozio brzo, a prednje vešanje ima veliki hod, farovi su prilikom ubrzavanja bili upereni ka nebu, a pri kočenju ka tlu. Nakon prvog podešavanja smo snop spustili niže, što je pomoglo pri ubrzavanju, ali tokom kočenja nisam ništa video. Drugo podešavanje našlo je idealnu sredinu.“
Tokom čitave vožnje, Kanopkinas je održavao stabilan tempo, izbegavajući agresivno kočenje i ubrzavanje i balansirajući između brzine i očuvanja četvorotočkaša. Takođe je morao pažljivo raspoređivati svoju fizičku energiju i održavati mentalni fokus. Uprkos izazovu, njegova prosečna brzina dostigla je impresivnih 70,6 km/h.
Nakon završene vožnje i nadmašivanja svog cilja, Kanopkinas je dočekan uz ovacije među ljubiteljima motocikala i četvorotočkaša.
„Postavljanje ovog rekorda nije bilo nimalo lako – ali što je teže, to je i zanimljivije. Ako neko želi da ga obori, svim srcem ga podržavam… ali unapred vas upozoravam – neće biti lako“, rekao je Kanopkinas uz osmeh.




