Šampionat u MOTO3 GP je počeo – CFMOTO je došao do prvih bodova
Novo poglavlje u našoj razvojnoj priči je započelo. CFMOTO je zakoračio na novo putovanje u šampionatu MOTO3 prvenstva! Prvi kineski proizvođač motocikala u MotoGP šampionatu obezbedio je svoje prve bodove, nakon što je Ksavijer Artigas odlično odvezao trku na stazi Losail u Kataru.
Svetsko prvenstvo u MotoGP-u 2022. zvanično je započeto trkom za Veliku nagradu Katara i debijem za CFMOTO u Moto3 trkama.
Novinari su pratili sa znatiželjom debi prvog kineskog proizvođača motocikala u ovako velikom takmičenju. Neki od naslova pre posle trke su bili „CFMOTO Racing PruestelGP tim imao je debi u MotoGP-u prikazujuću fantastične performanse motocikla“, „CFMOTO je osvojio 10. mesto u Kataru nakon što su se obojica vozača kvalifikovala u prvih 13“.
Najduža MotoGP sezona ikada zabeležena!
Staza Losail se nalazi tridesetak kilometara od Dohe, glavnog grada Katara. Sazidana je za nešto manje od godinu dana, a cena staze je bila 58 miliona dolara. Dužina staze je 5.380km, poseduje samo jedan konkretan pravac, koji je dug 1068 metara i okružena je veštačkom travom kako bi se sprečilo da vetar nanosi pesak na pistu.
Losail je otvoren 2004. trkom MotoGP šampionata, koji se od tada redovno održava na ovoj stazi. Od 2008. godine Katar je tradicionalno mesto za početak svetskog prvenstva u motociklizmu. I ovoga puta, Katar je bio domaćin prve trke MotoGP šampionata koji će biti zapamćen kao najduža zabeležena sezona.
Sama staza je uglavnom ravna sa širokim delovima, ima šesnaest krivina i pravac na kojem se razvijaju maksimalne brzine.
Vetrovit dan znači da vetar ume da nanese prašinu i pored prepreka iz okolnog pustinjskog dela koja često ume da stvori abrazivni sloj na asfaltu, koji čini trkom još uzbudljivijom.
Sam program takmičenja je počeo nešto ranije u poređenju sa prethodnim takmičenjima, tako da su sve tri klase – Moto3, Moto2 i MotoGP iskoristile prijatnu popodnevnu klimu pre nego što je impresivan sistem reflektora ulepšao sumrak.
CFMOTO Racing PruestelGP tim je po prvi put pokazao svoje nove boje, a dve brze španske zvezde, Karlos Tataj i Ksavi Artigas, pobrinule su se da plavi motocikli u toku treninga i kvalifikacija budu u samom vrhu. Tataj je u subotu zauzeo 11. mesto u četvrtom redu, dok je Artigas bio tik iza, na 13. mestu.
Tok trke za CFMOTO Racing PruestelGP tim
Kada su crvena svetla na semaforu nestala, počelo Velika trka Katara od 18 krugova žestokog Moto3 takmičenja.
Tataj je bio taj koji je ušao u vodeću grupu. Broj 99 je potom doživeo katastrofu kada ga je Serhio Garsija nesportskim gestom isterao u van saze da bi se zatim CFMOTO vozač srušio. Garsija je kažnjen zbog incidenta i Tataj je mogao da startuje ponovo. Nažalost, kasnije je bio primoran da se povuče u boks. Artigas je nastavio trku, i punim gasom hrlio ka prvih deset i konačno osvojio 10. mesto.
Kalendar MotoGP šampionata nastavlja se 20. marta, kada će na programu na stazi „Pertamina Mandalika“ biti trka za Veliku nagradu Indonezije. Prvi Grand Prix Indonezije u ovom veku nateraće timove i vozače da brzo nauče stazu. Misterija će sigurno pružiti više prvoklasne brzine i zabave!
Šta kažu CFMOTO vozači o prvom kolu trke?
Kako bismo vam približili osećaj sa kojim su se CFMOTO vozači Ksavi Artigas i Karlos Tataj susreli u prvom kolu trke, prenećemo vam i njihove lične izjave.
Ksavi Artigas: „Zaista sam zadovoljan celim vikendom jer sam dobro razumeo svoj motocikl i šta je to što bi trebalo da poboljšamo. Bićemo spremni za sledeću trku nakon ovog iskustva danas. Želim da se zahvalim timu za sav njihov naporan rad. Ovo je samo početak.”
Karlos Tataj: ,,Sve u svemu, moram da budem srećan jer smo imali jaku predsezonu, vredno smo radili i moj tempo trke ovde u Kataru je bio odličan. Razočaran sam trkom, jer kada tako nešto se desi a nije tvoja krivica onda ne možeš ništa da uradiš. Moramo da ostanemo fokusirani, da nastavimo da se trudimo i da napredujemo u Indoneziji. Mi ćemo zadržati našu strategiju. Ovo je samo prva trka i imamo još dvadeset do kraja.”
Rezultati prve trke
1. Andrea Migno, ITA, Honda 37:59.522
2. Sergio Garcia, ESP, GASGAS +0.037
3. Kaito Toba, JPN, KTM +0.573
4. Deniz Öncü, TUR, KTM +0.594
5. John McPhee, GBR, Husqvarna +1.064
10. Xavier Artigas, ESP, CFMOTO +6.055
DNF. Carlos Tatay, ESP, CFMOTO
Dobar početak je pola uspeha! CFMOTO je ponovo predvodnik jer je prvi korak za jednog kinskog proizvođača u MotoGP šampionatu napravljen! Čestitamo Artigasu na osvojenom 10. mestu i na 6 osvojenih bodova! Isto tako, cenimo i napore Karlosa Tataj-a za mukotrpne pripreme za trku. Radujemo se još boljim nastupima naših trkača u Indoneziji, 20. marta!