cfmoto srbija 2021
Motocikli i skuteri Pripremite svoj motocikl za novu moto sezonu 2022
priprema motora za novu sezonu 2022

Pripremite svoj motocikl za novu moto sezonu 2022

Poslednji trag snega se već topi, a na asfaltu polako počinje da se vide odsjaji sunca. Sada je vreme da izbacite svog „ljubimca“ na put i da se upustite u novu moto avanturu. Međutim, nemojte žuriti, jer morate prvo da pripremite svoj motocikl za novu sezonu, što će vas spasiti od nepotrebnih problema u budućnosti i produžiti vek trajanja vašeg motocikla. Osim toga, koraci koje ćemo vam navesti neće oduzeti mnogo vremena, ako ste pravilno spremili svoj motocikl za zimski san.

Dakle, pre nego što zvecnete ključevima i istisnete kvačilo nakon duge zime, vaš motocikl treba temeljno pregledati i servisirati. U ovom članku donosimo vam tačjke kako da pripremite svoj motor za sezonu 2022.

Priprema motocikla za prvi start: Vizuelni pregled

Prva stvar pre nego što okrenete ključ je da pregledate agregat vašeg motocikla. Da biste to uradili, počnite vizuelnim pregledom kako biste primetili bilo kakve neuobičajene promene posle zimskog odmora od vožnji. Proverite moguće curenje (mrlje od kapanja ulja, tečnosti), proverite prisustvo antifriza i ako je potrebno, dolijte do nivoa koji je obeležena na posudi.

Ne zaboravite na nivo ulja da proverite, i ako je potrebno, dopunite ili potpuno promenite.

Proverite rezervoar za gas; iskusni motociklisti pred kraj sezone napune rezervoar visokooktanskim gorivom i ostave motor do proleća. Ove mere pomažu u sprečavanju pojave rđe na unutrašnjim zidovima rezervoara za gorivo. Ali ako se pitate zašto moramo da stavljamo visokooktansko gorivo u rezervoar; to je zato što obično gorivo počinje da gubi svojstva i performanse. Dakle, gorivo sa oktanskim brojem 98 postepeno se smanjuje na 95 ili 92, dok gorivo sa oktanskim brojem 92 jednostavno nakon zime neće zapaliti od varnice.

Sada se prisetite da li ste u prethodnoj sezoni imali problema sa svećicom, ako jeste, preporučuje se zamena stare svećice novom.

Zamena svećica za novu sezonu

Mnogi vozači početnici suočavaju se sa problemima kada je u pitanju zatezanje svećice, ali skusni bajkeri su svesni ove situacije i koliko se ovaj problem može pretvoriti u pakao. Prekomerno zatezanje može da izazove deformitet navoja ili, u najgorem slučaju, da dođe do pucanja svećice. Na kraju ćete morati da isečete i uklonite slomljene delove, što je zamorno i oduzima mnogo vremena i novca.

Najbolji način da se izbegne ova situacija je kupovina alata koji imaju gumene obloge u sebi. Ovi alati će sprečiti oštećenje keramičkog tela u 99% slučajeva!

Zima i rano proleće za vlasnike motocikala je vreme kada imaju priliku da se uradi pravilna i sveobuhvatna priprema za predstojeću moto sezonu, posebno za one vlasnike koji nisu uspeli da motocikl spreme za zimu kako treba. Ali pre nego što počnete da pripremate svoj motocikl za post-zimsku sezonu, potrebno je da definišete plan provere. Kao i u svakom poslu, doslednost je važna. Dakle, da bismo pojednostavili proceduru, pregledajmo i pripremimo motocikl za novu moto sezonu korak po korak.

Korak 1: Pregledajte motocikl

Skinite ceradu sa svog motocikla i prošetajte u krug oko njega pogledom tražeći bilo kakve mrlje od ulja ili rashladne tečnosti. Ako u vreme garažiranja motora nije bilo vidljivih znakova curenja, onda je malo verovatno da će procureti tokom stajanja, kada je motocikl bio nepokretan.

Nakon toga zajuljajte motocikl tako da ustajali amortizeri proradili jer ćemo na taj način pokrenuti ulje u njima. Rukom dodirnite sjajne delove prednje viljuške i zadnje amortizere (ako su dostupni) i proverite da li ima tragova curenja ulja. Ako su uredni i suvi, to je dobra vest, ako nisu, kontaktirajte servis motocikala.

Potražite znakove glodara. Nažalost, glodari su stvarnost podzemnih garaža i parkinga. Ako postoje tragovi, pažljivo pregledajte sva ožičenja. Izgrizena žica može vam veoma otežati život i u slučaju oštećenja izvršite neophodne popravke pre nego što priključite akumulator.

Korak 2: Povežite akumulator

provera akumulatora motor

Ako ste prilikom garažiranja motocikla zimi zaboravili da izvadite bateriju iz leđišta, onda morate potpuno napuniti akumulator pre nego što ga ponovo povežete sa motociklom. S druge strane, potrebno je da proverite i nivo napunjenosti uskladištene baterije. Ali u većini slučajeva, ako je akumulator dobar on će uspeti da startuje motocikl. Kada se motor pokrene, motocikl treba izgurati na ulicu i ostaviti da radi u praznom hodu 20-30 minuta. Ovo bi bilo sasvim dovoljno da dopuni ustajalu bateriju.

Ako imate stari model karburatora, pre nego što pokrenete motocikl, proverite da li je dugme rezervoara za gas otvoreno i da gorivo dolazi do njega (ne morate to da radite na motociklima sa ubrizgavanjem goriva).

Korak 3: Proverite gume

Baterija je potpuno napunjena i motor je zagrejan, sada je vreme za pregled guma. Parkirani motocikl se često može pronaći sa izduvanim gumama nakon zimskog sna. Ako je to slučaj kod vas, potrebno je da pogledate da li se vazduh ispušta na ventilu ili ekser, šraf koji viri negde u gumi. Problem se, naravno, mora eliminisati. Pored toga, proverite uputstvo za upotrebu vašeg motocikla da biste proverili idealan pritisak u gumama za vaš brend.

Istovremeno, možete proceniti stanje guma u ​​celini. Po pravilu, pre kraja sezone niko ne menja gume, svi se trude da voze do početka zime na starima. Ali kada ponovo počne sezona vožnje, vreme je da to uradite. Prema saobraćajnim pravilima, dozvoljena preostala dubina gazećeg sloja motociklističke gume mora biti najmanje 1 mm. Istini za volju, ni ovo nije dovoljno. Ali glavni problem istrošene motociklističke gume nije čak ni istrošen gazeći sloj, već kršenje geometrije profila. Guma mora biti okruglog preseka! A kada centralni deo izbriše iz gazećeg sloja, kriva teži da se pretvori u kvadrat ili pravougaonik i postaje uočljiva čak i golim okom.

Nema smisla govoriti o pukotinama, posekotinama ili žicama koji vire iz gume, takve idu pravo na đubrište!

Korak 4: Zamenite ulje i filtere

Sada kada ste se uverili da su gume ispravne, možete da se provozate, ne daleko, već do najbližeg servisa ili radionice da promenite ulje. Neki vozači više vole da to urade pre garažiranja motocikla, ali ovo je pogrešan način. Tokom zime, novo ulje će sigurno oksidirati i izgubiti neke od svojih korisnih svojstava. Zbog toga je bolje odložiti zamenu do početka sezone. Uverite se da ste potpuno ispraznili staro ulje pre nego što sipate novo. Dok ste već kod toga, novi filter za ulje će vaš motor izuzetno obradovati.

Ne zaboravite da zamenite filter za vazduh u isto vreme. A nakon uklanjanja starog, obavezno izvadite svu prljavštinu i pesak koji se nakupio u komori vazdušne kutije.

Korak 5: Proverite kočnice

Važno je obratiti pažnju na nivo kočione tečnosti i stanje kočionih pločica. Štaviše, najbolje je proveriti gustinu tečnosti posebnim uređajem. Istini za volju, kočione tečnosti su veoma higroskopne i veoma brzo upijaju vlagu. I što je više vode u kočionoj tečnosti, to je niža tačka ključanja, povećavajući šanse za kvar u trenucima potrebe (čitaj, gubitka kočnica).

Savet: Savremeni motocikli su opremljeni naprednim ABS sistemima. Promena kočione tečnosti na ovim tipovima nije baš laka operacija, pa je bolje da je poverite stručnjacima.

Međutim, stanje kočionih pločica može se proceniti nezavisno, golim okom. I nemojte biti uznemireni ako je njihova debljina samo 2-3 milimetra, jer su kočione pločice motocikla relativno mnogo tanje u poređenju sa četvorotočkašima.

Korak 6: Pregledajte pogonski remen / lanac

provera lanca motor

Labavost je normalna pojava na motociklu opremljenom lancem. Dakle, prva stvar kada pregledate lanac je da proverite zategnutost. Labavi lanac će izaći iz lančanika.

Labavost se može odrediti ručno, sve što treba da uradite je da podignete lanac prstima do kraja. Visina podizača ne bi trebalo da prelazi 3-4 cm, a ako jeste, trebalo bi da ga zategnete. Ovo se obično radi pomeranjem zadnjeg točka i to tako što otpustite pričvršćivače i pomerite ga nazad zajedno sa lancem.

Najgori scenario, ako nema prostora za pomeranje točka unazad moraćete da kupite novi lanac. Postoje, naravno, mehanizmi koji podrazumevaju presecanje starog lanca za par karika, ali ovo je loš potez. Ako je lanac već prešao svoj maksimalni radni vek, može se pokvariti tokom vožnje i zaglaviti točkove.

Isto važi i za pogonski kaiš, koji se koristi umesto lanca, i jedina razlika je u tome što je njegovo dozvoljeno opuštanje mnogo manje, do 2 cm.

Korak 7: Analizirajte svoju vožnju

priprema motora za novu sezonu 2022

Sve ste pregledali i sada ste spremni za novu moto sezonu. Međutim, analiza još nije završena jer tokom probne vožnje morate testirati svoj motor kod naglih promena, kako bi uočili neuobičajeno ponašanje vašeg motocikla.

Na primer, opasan zazor se može pojaviti negde u ležajevima točkova. Najverovatnije da te zazore tokom zadnje sezone ne biste ni primetili jer ovi defekti sporo napreduju i prilično je teško osetiti te promene.

Ali kada ostavite motor u garažu i nakon par meseci ga pokrenete, velike su šanse da primetite promene tokom naglih kočenja ili ubrzanja. Slušajte svoju motor kako „diše“ prvih pet kilometara u novoj sezoni najviše će vam otkriti. Ako vam nešto smeta, nije kao što je bilo, nemojte sumnjati, već obavezno proverite i utvrdite razlog toga. Zapamtite da vas pokvareni ležaj može koštati života u određenim okolnostima.

Takođe podsetite se važnih pravila vožnje dvotočkaša a naročito da sem vašeg motora tokom zime su se uspavali i vozači četvorotočkaša koji su zaboravili na prisustvo motocikala na putevima. U početku dobro otvorite oči i smanjite gas jer oprez je na početku nove moto sezone neophodan više nego uobičajeno.

Naš servis za CFMOTO motocikle je tu za vas kako bi smo vam pripremili motocikl za novu sezonu i kako biste se bezbedno i udobno vozili na svom ljubimcu.

Podelite sa prijateljima

CFMOTO

Kompanija CFMOTO, osnovana 1989. godine, razvija, dizajnira, prodaje najkvalitetnija terenska vozila za sve podloge. CFMOTO bavi se proizvodnjom i isporukom najpouzdanijih i najisplativijih ATV vozilaUTV i SSV vozilamotocikla i skutera, kao i prateće opreme.

KONTAKT INFORMACIJE

Ponedeljak-Petak: 09h-17h Subotom: 10h-15h
Ozrenska 68 11000 Beograd Nehruova 80a, 11070 Novi Beograd
+381 11 311 9 511 +381646480933
info@cfmoto.rs maloprodaja@motooprema.rs