
Vožnja motocikala za početnike – Evo na šta sve treba obratiti pažnju
Kako treba da izgleda vožnja motocikala za početnike? Da li je upravljanje motorom prvi put komplikovano i zahtevno? Na šta posebno treba obratiti pažnju? Ovo su samo neka od pitanja koja postavljaju svi oni koji bi da se okušaju na ovom dvotočkašu prvi put.
Bez obzira na to da li ste početnik ili iskusan motociklista, vožnja ovim dvotočkašem uvek donosi oslobađajući osećaj zadovoljstva i sreće. Štaviše, mnogi motociklisti su saglasni u tome da ne postoji bolji osećaj od upravljanja motorom.
Statistika kaže da sve veći broj ljudi bira da vozi motocikle. I to ne bilo koje motocikle, već nenadmašne naked motocikle. I to ne samo zbog toga da bi „izgledali kul“, već i zbog jednostavnog upravljanja na putevima pri velikim gužavama u saobraćaju.
Međutim, u slučaju da ste sveži i novi moto entuzijasta, morate imati u vidu više stvari kako bi vožnja motocikala za početnike bila bezbedna i ugodna. Prema tome, pre nego što date gas, obratite pažnju na sledeće stvari.
Vožnja motocikala za početnike – Gledajte gde vozite i „svi su ludi“ sem vas
Možda na prvi pogled deluje očito i jednostavno. Međutim, veliki broj čak i iskusnih motociklista zaboravlja na važno pravilo – uvek kada vozite motocikl gledajte ispred sebe i gledajte pravo! Fiksirajte pogled u pravcu gde želite da vozite svoj dvotočkaš. Dakle, prva i najvažnija stvar koju morate znati prilikom vožnje motocikla prvi put jeste da će vas ovaj dvovotočkaš odvesti tamo gde vi gledate.
Ovo naročito dolazi do izražaja u krivinama i na uglu između dve ulice. Ne gledajte u zemlju, već „kroz“ ugao. Samo na taj način možete videti postoje li rupe, prepreke ili druge opasnosti na putu, male životinje ili drugi pešaci. Glavu okrećite samo onda kada želite da date signal drugim vozačima na svoj manevarski poduhvat (skretanje ili okretanje).
Kada vozite motor prvi ili hiljadu prvi put, ponašajte se tako kao da su svi ludi. Ne šalimo se. Naime, veliki broj vozača u saobraćaju ne obraća pažnju na motocikliste – čak i kada bi vaš motor bio metalik crvene boje. S obzirom na to da se u saobraćaju sve odigrava veoma brzo, teško da ćete moći druge vozače da kontrolišete. Ono što svakako možete da kontrolišete jeste način na koji vi vozite.
Na prvom mestu vaša vožnja treba da bude bezbedna, pa tek onda ugodna. Nemojte prvi put voziti agresivno, već defanzivno. Bukvalno vas se sekunda nepažnje može koštati mnogo toga.
Isključite saug i podesite retrovizore
Naići ćete na veliki broj motocikala koji imaju saug. U pitanju je uređaj ili naprava, kao deo karburatora, koji služi za paljenje motora, povećavajući količinu goriva u mešavini vazduh/gorivo. Na taj način, saug omogućava tzv. hladan start motora. Dakle, oni su veoma korisni u slučaju niskih temperatura.
Međutim, saug ne treba držati uključenim veći deo vremena, jer bi to moglo da rezultira potrošnjom viška goriva. Zato svaki novi vozač motocikala mora proveriti da li je saug isključen.
Pored toga, vožnja motocikala za početnike uključuje i prethodno podešavanje retrovizora. Pre nego što uključite motor, proverite da li se retrovizori nalaze u poziciji u kojoj to želite, kako bi vam omogućili preglednost iza vas.
Vožnja motocikala za početnike – Pre nego što sednete, proverite dvotočkaš
Postoje tri načina pokretanja motora: lančanim prenosom, remenskim prenosom ili osovinskim prenosom. Motocikli sa osovinskim ili remenskim pogonom zahtevaju manje održavanja od motocikala sa lančanim prenosnikom.
Zbog čega je ovo bitno? Naime, taj lanac, osovina ili remen (kaiš) omogućuju da vaš motocikl bude u pokretu. Sa motociklom koji se pokreće osovinskim prenosom nema mnogo mudrosti – ako je osovina pokvarena, znaćete. Međutim, lanac ili remen uvek treba proveriti pre svake vožnje. Ako su oni u lošem stanju ili su nepravilno postavljeni, vrlo lako može doći do kvara i oštećenja. U najmanju ruku, to znači da ćete se pešice vraćati kući – a to ne želite.
Da biste pregledali lanac, okrenite zadnji točak i posmatrajte kako se lanac pomera. Obratite pažnju na to da li je prljav, koliko se slobodno kreće, da li je isuviše labav ili zategnut. Normalno je da će se donekle lanci uprljati prilikom vožnje. Međutim, ne sme biti u toj meri prljav da sprečava nesmetanu vožnju.
Ako hoćete da pregledate remen, okrenite zadnji točak i posmatrajte kako se kaiš ponaša. Obratite pažnju na znakove pohabanosti ili pukotine, kao i na izgled njegovih ivica. Ako ima jedno ili sve od navedenog, obavezno zamenite kaiš.
Na kraju, proverite postoje li znakovi curenja ulja ili bilo koje druge tečnosti. Pregledajte ne samo zadnju, već i prednju viljušku.
Vožnja motocikala za početnike – Bezbednost u saobraćaju je uvek na prvom mestu
Nevezano za to koliki put želite da prevalite, kraći ili duži, i bez obzira na to vozite li motor u urbanim sredinama ili na otvorenom putu – bezbednost u saobraćaju je uvek prioritet.
Najveća poteškoća sa kojom se početnici suočavaju jeste i može biti pad sa motora, budući da i dalje savladavaju veštinu upravljanja ovim dvotočkašem. Tek iskusni vozači znaju kako treba održavati balans na motociklu, čak i u najneugodnijim situacijama.
U tom smislu, vožnja motocikala za početnike (ali i za one iskusnije motocikliste) uvek podrazumeva nošenje odgovarajuće zaštitne opreme. Deo zaštitne opreme koji uvek morate imati pri sebi i koji vam bukvalno može spasiti život svakako je kaciga.
Pored kacige, prilikom vožnje motocikala morate se opremiti i drugim odevnim dodacima, kao što su zaštitne rukavice, zaštitna jakna, zaštitne pantalone, ali i zaštitna obuća. Ova oprema nije skupa, veoma je praktična, a pored toga što vas štiti, pružiće vam jedinstveni osećaj udobnosti.
Takođe, bez obzira na vremenske prilike, zaista se pri vožnji motocikala uvek treba oblačiti slojevito, naročito ako ćete veći deo dana provesti u vožnji. Još ako vozite na otvorenom putu, imaćete utisak da je temperatura čak 10 stepeni niža u odnosu na onu koja je prikazana u vremenskoj prognozi.
Ispitajte stanje i pritisak guma
S obzirom na to da se krećete na dva točka, naročito treba biti obazriv sa gumama.
S tim u vezi, obavezno pre vožnje proverite postoje li ekseri, šrafovi, komadi stakla, kamenja ili bilo koji drugi predmet koji bi mogao da se zaglavi na vašim gumama. Izvršite, pre svega, detaljnu vizuelnu proveru vaših guma, kako biste se uverili u njihovo stanje i ispravnost. Proverite postoje li oštećenja ili posekotine. Okrećite točkove konstantno kako biste mogli da sagledate svaki ugao.
Kada se guma na automobilu slučajno izduva, to može biti veoma nezgodno. Ali, kada se guma na motociklu izduva, to može rezulitrati ozbiljnim povredama ili, u najgorem slučaju, smrću. Zato je od velike važnosti da odvojite nekoliko minuta i proverite stanje svojih guma, naročito ako motocikl vozite prvi put.
Redovno treba proveravati pritisak na gumama motocikla. Ispravan i optimalan pritisak znači da ćete imati najbolje performanse pri upravljanju. Loš ili nizak pritisak u gumama učiniće vaše vožnju znantno otežanom, ali i opasnom.
Na motocikliu ćete naći metalnu tablu sa VIN brojem (broj šasije) na kojoj, između ostalog, možete videti koliko treba da iznosi pritisak u vašim gumama. Obavezno napumpajte gume ako je pritisak nizak.
CFMOTO – Mesto gde nastaju najbolji motocikli i skuteri
Koliko god upravljanje dvotočkašima bilo zabavno, možemo da vidimo da vožnja motocikala za početnike uključuje poštovanje velikog broja pravila i mera predostrožnosti. Pritom, mi smo samo naveli osnovne stvari koje treba uzeti u obzir prilikom vožnje motora prvi put. Na kraju krajeva, za idealnu vožnju neophodno je naći i odgovarajući motocikl.
Ako želite da nabavite motocikle koji vam nude više od obične vožnje, sa performansama koje će vas služiti i oduševljavati tokom cele godine, onda je CFMOTO pravi izbor za vas. U našoj prodavnici najsavremenijih terenskih vozila možete pronaći jedinstvene motocikle i skutere koji će vaše iskustvo na putu podići na viši nivo.
Naši motori dizajnirani su prema poslednjim standardima i pružaju vam urbane sportske karakteristike pretočene u sportsku eleganciju. Nudimo vam, po najpovoljnijim cenama, motocikle koji su za veoma kratko vreme osvojili svetsko i evropsko tržište:
- MT 650 ABS
- NK 650 ABS
- NK 400 ABS
- NK 300 ABS
- NK 250 ABS
- NK 150
- SR 300 ABS
- GT 650 ABS
- GT 400 ABS
- GOES 125GT EFI
Spremite se za nikada uzbudljiviju avanturu na drumu. CFMOTO će vam to svakako obezbediti.
5 GODINA GARANCIJE ZA CFMOTO MOTOCIKLE
U periodu od 1. maja do 31. jula 2020. goodine svim svi naši kupci motocikala moći će da uživaju garanciji od čak 5 godina.
Ovo produženje garancije u trajanju od 3 dodatne godine važiće za sve koji u ovom periodu kupe neki od modela iz linija MK, MT i GT, kao i linije modela SR čiji se dolazak na naše tržište očekuje uskoro.
Garantni period od 5 godina koji CFMOTO pruža svojim korisnicima ubedljivo je najduži garantni period koji je ijedan proizvođač motocikala do sada ponudio na našem tržištu.
Ova odluka rezultat je visoke pouzdanosti i kvaliteta CFMOTO proizvoda, kao i želje proizvođača da sve svoje klijente, koji se u ovom specifičnom vremenu odluče za njihove proizvode, nagradi znatno dužim periodom garantne podrške.
Post a Comment
Žao nam je, da bi postavili komentar, morate biti prijavljeni.