
CFMOTO KUP – Na NAVAK stazi je ispisana istorija!!!
Staza NAVAK je u regionu prepoznata kao odličan izbor za razne manifestacije koje se tiču dvotočkaša i četvorotočkaša i čine je glavni pravac i posebno pripremljen splet povezanih krivina, različitih prečnika i nagiba. Ovog puta staza NAVAK je bila domaćin i CFMOTO kupa.
Preko 100 vozača iz Rumunije, Bugarske, Srbije, Grčke, Turske i Makedonije takmičilo se upravo na ovoj stazi, koja se nalazi u blizini glavnog grada, Beograda, u kategorijama koje su odredile Nacionalne i Međunarodne motociklističke federacije, koje su organizovale ovaj događaj.
ACSRU Racing je u Srbiju došao sa ukupno 16 vozača, koji su se takmičili u kategorijama CFMOTO Cup, Supersport300, Formula600, Stock600, Stock1000 i Moto Classic.
Istorijski dan za CFMOTO kup
Na stazi NAVAK tog dana ispisana je istorija za CFMOTO kup. Po prvi put od svog osnivanja 2021. godine, trka je održana nezavisno od klase Supersport300. Čak 9 od 10 motocikala CFMOTO 300SR stajalo je na startnoj liniji, pošto je deseti povučen iz trke zbog tehničkih problema. Vlad Čivu, specijalni gost trke, izabrao je da je posmatra trku sa strane kako bi Razvan Čočan mogao da nastavi da se takmiči.
U prvom delu dana, vozači su učestvovali u dve kvalifikacione sesije, a rezultati su bili sledeći:
P1: Luka Purdea – 1:42.846
P2: Kristijan Radu – 1:43,955
P3: Fabian Cojocariu – 1:43.962
Treća trka sezone počela je u 15.30 časova, a vozači su morali da prođu ukupno 6 krugova. Luka Purdea je pokazao mlađim vozačima šta znači imati godinu dana trkačkog iskustva iza sebe, jer je fantastično startovao. Vodio je treću trku sve do poslednjeg kruga kada se u znak poštovanja prema svojim mlađim protivnicima, povukao.
„Bilo je jako zabavno još jednom voziti motocikl CFMOTO 300SR. Naučio sam mnogo u proteklih godinu dana otkako sam prvi put došao na stazu i znao sam da ću danas održati dobar šou. Osećao sam se još ponosnijim s’ obzirom da mi je mlađi brat Jonut bio non stop na repu tokom cele trke“.
Valentin Polexici, pobednik CFMOTO kupa 2021, bio je zadivljen koliko su vozači napredovali u tako kratkom periodu:
„Danas sam očekivao laku pobedu. Ali brzo sam shvatio koliko sam potcenio decu, pa sam se našao usred prilično izazovne trke. Takođe izašao sam u poslednjem krugu, kako bih mogao da prisustvujem ishodu trke sa strane“.
Ionut Purdea je ponovo loše startovao, pošto mu je motor stao, čim su se svetla za start upalila. Ali izgledao je odlučniji nego ikada ranije i brzo je krenuo u poteru za svojim protivnicima. Prestigao ih je jednog po jednog i do kraja trke i izborio svoje mesto na postolju:
„Još uvek moram da vežbam svoju startnu proceduru, znam. Ali takođe sam znao da sam prešao dug put od Grčke i da neću tako lako da odustanem. Čak sam se nadao da ću prestići svog starijeg brata i nadam se da ću uskoro imati trkački duel sa njim. Često se ovako zabavljamo kod kuće, kada vozimo svoje enduro motocikle.“
Ishod trke je bio sledeći:
1.Cristian Radu– Triton 300SR Racing (Best Lap: 1:40.965)
2. Fabian Cojocariu– CFMOTO 300SR Racing – (Best Lap: 1:40.741)
3. Ionut Purdea – CFMOTO 300SR Racing (Best Lap: 1:51.270)
4. Codrut Borcea – CFMOTO 300SR Racing (Best Lap: 1:50.382)
5. Razvan Ciocan – Staking Agency 300SR Racing (Best Lap: 1:51.540 )
6. Mihai Toma – CFMOTO 300SR Racing (Best Lap: 1:52.356)
7. Rares Matei – Elrond 300SR Racing (Best Lap: 2:29.035)
8. Luca Purdea DNF – TBIPay 300SR Racing (Best Lap: 1:41.764 )
9. Valentin Polexici – DNF – CFMOTO 300SR Racing (Best Lap: 1:41.989)
10. Vlad Chivu DNS – TBIPay 300SR Racing
Govoreći o trci, Cristian Radu je bio samouveren kao i uvek:
„Došao sam u Srbiju da pobedim u trci. Od prošle godine sam dosta sazreo kao vozači nadam se da neće proći mnogo vremena, pre nego što budem konkurentan u kategorijama 600 i 1000.“
Fabian Cojocariu je treći put zaredom obezbedio drugu poziciju:
„Bilo je pomalo frustrirajuće biti ovako blizu pobede. Moja bitka sa Kristijanom je bila prilično epska, poslednji krug je bio veoma intenzivan. Ali, na kraju dana, bio sam samo 0,675 sekundi sporiji od njega. Nadam se da ćemo će zameniti uloge za četvrtu trku sezone.“
Codrut Borcea je danas debitovao na takmičenju i uspeo je da napreduje za 23 sekunde posle samo nekoliko sesija:
„Već neko vreme sanjam o ovom trenutku, čak i pre nego što sam došao na stazu sa Vladom 2020. Bio sam uzbuđen što sam se približio Ionutu pred kraj trke. Bio je samo nekoliko metara ispred mene i to je za mene veoma dobar ishod“.
Razvanu Ciocan je to ujedno bio i prvi put na stazi, a uspeo je čak i da pretekne Mihaia Tomu u drugom delu trke, čime je završio na petom mestu:
„Osećaj vožnje na trkačkoj stazi je potpuno drugačiji od vožnje javnim putevima. Ovde možete pomeriti granice i svoje i samog motocikla. Bio sam sporiji nego što sam očekivao, ali nije bilo toliko loše. Ima mnogo prostora za napredak i nadam se da ću do kraja godine biti mnogo brži”.
Mihai Toma je bio brz kao nikada ranije:
„Sam start mi je bio težak, ali i sama trka mi je bila naporna i izuzetno brza. Kada sam video Čivua kako ubrzava, znao sam da želim da se i ja priključim nadmetanju. Ako želiš nešto u životu, možeš to i dobiti. Samo ne odustaj!“.
Rares Matei je takođe teško počeo dan, nakon manjeg incidenta u prvom delu trke.
„Gurao sam stvari predaleko, prerano. Veoma sam odlučan, ali sada znam koliko je važno da ostaneš smiren kada se trkaš. Iako mi je danas bilo teško, znam da je sve ovo samo novi početak“.
Vlad Čivu je preuzeo ulogu trenera pre početka trke i dao mladim vozačima nekoliko važnih saveta:
„Ponosan sam na njih, sada su mnogo brži nego što su bili. Čini mi se nadrealno da sam se pre dve godine trkao na street-spec 300SR, pokušavajući da održim korak sa Darijom i Aleksom u klasi SSP300. Bilo je neodoljivo. CFMOTO kup je idealna polazna tačka za svakog vozača juniora koji sanja o pobedi u trkama na dva točka. Činimo sve što možemo da im pomognemo da dođu do tog cilja. Iako sam prešao na klasu Stock600, i dalje volim da s vremena na vreme dam gas na motoru CFMOTO 300SR“.
Možemo još na kraju dodati i to da se ozbiljno razmatra da u bliskoj budućnosti u CFMOTO kupu učestvuju i najmlađi vozači iz Srbije.