CFMOTO CFORCE 850XC u poseti BJBikers portalu
BJBikers portal je objavio veoma zanimljiv i detaljan članak o jednom od najprodavanijih CFMOTO ATV modela, moćnog CFORCE 850XC ali ovog puta bez točkova već sa gusenicama u ekstremnim snežnim uslovima! Test je obavljen na Kopaoniku, a mi vam prenosimo utiske BJBikers portala sa ovog zanimljivog i neobičnog testa.
Za početak, treba reći nešto o samom CFMOTO CFORCE 850XC kvadu koji je cenjen širom Evrope, a svoje sposobnosti dokazao je i tokom njihovog ektremnog testa. Za testiranje CFMOTO kvada kako oni kažu, odlučili su se i iz razloga što je CFMOTO u ovom segmentu najprodavaniji na većini evropskih tržišta, na nekim tržištima procenat prodaje u poređenju sa drugim proizvođačima veći je i od 50%.
Agregat V konfiguracije sa dosta snage
Jedna od stvari koja je hvaljena na CFORCE 850XC kvadu je agregat. Moćni dvocilindrični V agregat radne zapremine od 800 cm3 pokazao se kao izdržljiv i pouzdan agregat na testovima širom sveta. BJBikers portal navodi da nisu imali prilike da odrade dugotrajni test, ali su se zato uverili u to koliko je ovaj agregat zapravo upotrebljiv. Sa svojih 48 kW (oko 65 KS) pri 7.250 O/min uz maksimalni obrtni moment od 72 Nm pri 6.500 O/min CFMOTO CFORCE 850XC bez problema izlazi na kraj sa svim nepristupačnim terenima.
„Agregat sam po sebi ima dovoljno snage da i uz dva putnika, raspolaže snagom da se komotno vozi u većini situacija. Sve deonice na Kopaoniku pod snegom lagano prolazi, a bez suvozača ostavlja prostora za potpun užitak, čak i prilikom uspona na nekim strmijim usponima poput izlaska na Tresku ili Gobelju. Poseduje odličan moment ubrzanja na malim i srednjim obrtajima gde u velikoj meri omogućuje da se složenije deonice lagano prođu. Jedino gde se oseća relativan nedostatak snage su strmiji konstantni usponi sa dubokim snegom gde je potreban veći obrtni moment da nadoknadi ubrzanje usled ukupne težine koju ovaj kvad, opremljen gusenicama, nosi pod sobom.“
BJBikers portal je detaljno testirao sve funkcije prenosa snage koja se vrši preko automatskog menjača koji ima brzi i spori hod, neutral, rikverc i parking mode, kao i prekidač preko kog možete odabrati 2WD, 4WD ili zaključavanje diferencijala. U većini slučajeva, preporučeni 4WD mod obezbediće dovoljno trakcije da izađete iz bilo koje situacije, tako da neki drugi mod nije ni potrebno posebno uključivati. Valja napomenuti da je menjač koji poseduje CFORCE 850 XC, čuvenog kanadskog proizvođača Cv-Tech.
„Sam prenos menjača brzog prenosa uz montirane gusenice deluje dosta dobro izbalansiran i osim u specifičnim situacijama gde je potrebna preciznija isporuka ukupne snage (poput izvlačenja zaglavljenog auta u dubokom snegu ili povlačenje nekog drugog tereta u svrsi radne mašine). U svim ostalim situacijama brzi hod menjača ostavlja dovoljno prostora za ukupnu zabavu bez većeg razmišljanja o promeni prenosa. Kako je test obavljen u funkciji radne mašine, može se reći da tokom celodnevne vožnje količina goriva od 20-25 litara bi trebalo da pokrije većinu vaših potreba sa suvozačem u vožnji po snegu.“
Ono što je posebno iznenadilo vozača BJBikers portala je to da je kvad vožen i na -17 C, koliko je bilo u periodu sredinom februara meseca 2021. godine prilikom testiranja. Paljenje je bilo bez ikakvih zamerki čak i po tim ledenim danima. Portal navodi da je bitno napomenuti par praktičnih saveta za buduće vlasnike.
„Prvo pravilo koje budući vlasnici moraju da znaju je da kvad nikad ne ostavljaju na velikoj uzbrdici u parking modu preko noći. Naime, zbog velikog minusa tokom noći, u jutanjim satima je bilo praktično nemoguće da iz ’’parking’’ položaja menjača prebacim u ’’neutral’’ gde je jedino moguće startovanje agregata. Sva sreća je da je konkretan model bio opremljen vitlom sa kojim sam uspeo da povučem kvad do momenta oslobađanja menjača i da tek onda prebacim u ’’neutral’’ kako bih pokrenuo agregat. Naravno ovo je krajnji slučaj koji može da se dogodi, ali je potpuno realan i posedovanja vitla na kvadu u planinskim uslovima je potpuno opravdano i spada u neophodnu opremu.“
I na testu Bjbikers portala CFORCE 850XC je bio nezaustavljiv na svim terenima
Sa svojih 1.480 mm međuosovinskog rastojanja i sa težinom od 480 kg, 850 XC se ponaša stabilno na neravnim terenima, naročito kada se dodaju i gusenice, koje pomalo menjaju upravljivost i minimalno rastojanje od tla.
Generalno CFMOTO CFORCE 850XC sa montiranim gusenicama liči na manji tenk koji je potpuno spreman za sve izazove. Lako se vozi, deluje dosta stabilnije od klasičnog kvada na točkovima. Ima bolju prohodnost i svojom stabilnošću uliva poverenje da se budući vozači isprobaju i na izazovnijim deonicama pre svega u usponu.
Brzi hod menjača daje dovoljno ubrzanja sa kojim je moguće proći prilično strme deonice dok na asfaltu gde snega nema, daje veliku fleksibilnost vožnje u odnosu na motorne sanke uz putnu brzinu od 50-60 km/h. Četiri gusenice koje su montirane prekrivene su gumenim oblogama i omogućuju manevrisanje i u suvim uslovima, tako da se budući vlasnici neće naći u situaciji da moraju samo preko šumskih puteva da dođu do željene lokacije usled magistralnog puta na koji naiđu. BJBikers portal navodi da za dubok sneg se ne može porediti sa motornim sankama, ali sve ukupno deluje da daje mnogo veću upotrebnu vrednost za vožnju u svim sezonskim uslovima.
Na testu se pokazalo da kočnice i više nego solidno obavljaju svoj posao. Kočenje se može obaviti preko ručne, nožne ili eventualno parking kočnice. Kočenje na asfaltu treba planirati na vreme uz ostavljanje dovoljno prostora za bezbedno zaustavljanje obzirom na kombinaciju klizavosti kolovoza i gumenih gusenica.
CFORCE 850XC sa montiranim gusenicama obezbeđuje nešto težu upravljivost u odnosu na standardni kvad sa montiranim točkovima, ali sa druge strane pruža daleko veću prohodnost i stabilnost zbog velike površine naleganja gusenica. Portal je istakao jednu situaciju gde je kontrola upravljanja i kočenja izmakla kontroli prilikom popodnevnog i noćnog spuštanja niz Tresku kada je temperatura bila uveliko u minusu i kada je prethodno otopljen sneg bio pretvoren u led. Taj deo poznavaoci terena znaju kao izuzetno strmu deonicu koja se prolazi u određenom delu sa skretanjem uz veći bočni nagib, dok kod pravolinijskog spuštanja ovakvih problema uglavnom nema i rešava se kontrolisanim proklizavanjem i kočenjem.
Praktična strana i dodaci
Portal BJBikers je istakao da je kofer od dodataka koje CFMOTO CFORCE 850XC imao na sebi, definitivno nešto što je obavezno naročito kada se upuštate u avanture. „Kofer na zadnjem delu je dovoljno velik da mogu da se smeste po potrebi dodatni kanister goriva, neophodna tehnička oprema i dodatni ranac sa opštim stvarima, a svojom površinom i zapreminom ostavlja dovoljno prostora suvozaču kao naslon tokom vožnje. U uslovima noćne vožnje neophodni su dodatni farovi kako bi osvetljene bilo na željenom nivou, a sam svetlosni snop proširen u vertikalnom rasponu.“
Ono na šta je CFMOTO ponosan jesu instrument table, koje je i BJBikers portal opsiao kao vidljivu i dovoljno jasno uočljivu. Kao nedostatk su naveli da ne pokazuje spoljnu temperaturu, ali su istakli da je pozitivno što ima signalizaciju o uključenom 2WD ili 4WD pogonu ili 4WD modu sa zaključanim diferencijalom.
„Za vožnju na jako niskim temperaturama bilo bi potrebno da se postave širi štitnici ruku, kao i grejači ručica koji bi imali veliki uticaj da budućim vlasnicima obezbede veći komfor u celodnevnoj vožnji. Sedište je prilično udobno i ne predstavlja bilo kakav problem za celodnevnu vožnju kako vozaču, tako i suvozaču uz kofer koji obezbeđuje dodatnu površinu oslonca. Takođe, od korisnih stvari na CFMOTO CFORCE 850XC koji smo imali prilike da testiramo posedovao “bull-bar” na prednjem i zadnjem delu koji služi kao dodatna ojačana zaštita u slučaju potrebe za zaštitu vozača i prateće opreme i farova. “Bull-bar” je deo dodatne opreme. Uz to, poseduje i usb utičnicu.“
Portal BJBikers je istakao da kada posedujete i gusenice, ovaj ionako praktičan kvad tada bukvalno postaje vozilo za sve vremenske uslove i sve terene. Njegova svestranost u tom slučaju gotovo da nema granice.
Na kraju ovog testa istakli su da CFMOTO CFORCE 850XC pruža veliko zadovoljstvo i fleksibilnost vožnje u svim uslovima, a uz novi agregat daje budućim vlasnicima sasvim dovoljno prostora za izazov i upuštanje u nepoznato. „Prateća oprema poput vitla, kofera i dodatnog LED fara je neophodna za sve situacije koje vas mogu zadesiti u planini. Na tome ne treba štediti, jer je dovoljna samo jedna situacija da shvatite njihovu realnu dodatnu vrednost.“
Specifikacije moćnog CFMOTO CFORCE 850XC možete pogledati na našem sajtu www.cfmoto.rs ili nas pozovite na tel. 011 3119 511 i zakažite posetu našem salonu.